رسالة ل رانيا عبد المسيح : ارجعي يا ماما بقي

اكيد وحشناكي يا ماما زي ما انتي وحشتينا
ماما انا مش لاقيه حد احكي معاه ويسمعني ويفهمني زيك
كل يوم اقف ادعي واصلي
انك ترجعي لينا وتاخدينا في حضنك
ماما انا بعمل زي ما كنتي دايما تقوليلي
عارفه بعمل ايه ؟
بصحي ارتب وانضف البيت واكل اخواتي
انتي كنت تقوليلي انتي الكبيرة ولازم تتعلمي شغل البيت
ماما انا محتاجالك اوي اعيط في حضنك وتطبطبي عليا
وتمشي ايدك علي شعري
ماما احنا عارفين انك من خوفك علينا سمعتي كلام الارهابيين .
ماما مارينا ويوستينا مش بيبطلوا عياط وانا بعمل نفسي قويه واهديهم لكن بالليل بفضل ابوس صورتك وامسحها
بدموعي
علي فكرة بابا علي طول بيطمنا ويقول انك راجعه
وان بابا يسوع مش هيسيبك
ماما انا بسمع حاجات كتير عليكي
لكن مش بصدقها عشان انتي ربتينا ازاي نحب الكنيسه
ونلبس لبس جميل وحشمه
ماما انتي مكنتيش تنامي الا لما تضحكيني لو زعلانه
وانتي سبب تفوقي في المدرسه
لا يمكن اصدق انك تسيبينا...
ماما اطمني مش هعمل اي تصرف يزعلك مني
ما انا " البكرية الغالية عليكي " زي ما كنتي دايما تقوليلي
وحشتيني يا ماما اوي
انا كل يوم اطلب من ربنا واكلمه عليكي
واتشفع بالقديسه دميانه اللي سمتيني علي اسمها
وكنتي تقوليلي عايزاكي زيها في عفتها وحبها ليسوع
نسيت اقولك حاجه يا ماما
تيته تعبانه خالص ومش بتاكل ومش بتبطل عياط عليكي
كلنا تعبانين اوي يا ماما وخالو ريمون كمان بيصلي كتير اوي عشانك وبابا و طنط فيفيان وابونا قزمان
وكلنا يا ماما بنصليلك ترجعيلنا مهما حصل معاكي
متخافيش يا ماما ربنا هيرجعك لينا عشان ميهونش عليه
نعيش من غيرك وعشان بيحبك
ماما انا مش بنام كويس وبحلم كوابيس وحشه
وبنسي انك مش معانا وبجري علي أوضتك
عشان احضنك مش بلاقيكي 
ارجعي يا ماما بقي 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق