آخر شهداء معهد القلب

‎ مس هدي : حكيمة قسم الجراحة بمعهد القلب القومي ، آخر شهداء معهد القلب ، في معركة الكورونا ، ورسالة مؤثرة أخيرة خاصة جدا ، ارسلتها لاخوانها واخواتها أعضاء الفريق الطبي بالمعهد من اطباء وتمريض ، وإلي أسرتها الشخصية ، قبل استشهادها:
———————
السلام عليكم
انا هدى صلاح
اولا  انا في الرعايه على
‏cpapجهاز التنفس الغير نافذ
ومبسوطه أن التليفون دخل لي وشكرا لكل من ساعد في دخوله وانا في حالتي دي
علشان اعرف أشكركم جميعاً رغم الكتابه صعبه اوي
بس لازم
اشكركم جميعا
لاهتمامكم
وكل ما اشتري للعلاج
مبسوطه لما سمعت صوت د راندا في اسبيكر تليفون مدير مستشفى علشاني
الحمدلله على كل حال
و قضاء الله .
رغم اني سمعت في مرور النهارده اني عايشه على ٧ في المائة من الرئه
بس الحمد لله
يمكن معرفش اكتب تاني
و اشوفكم تاني علشان اشكركم
بس الحمد لله  سامحوني لومش بعرف ارد عليكم علشان  ال
‏cpap جهاز التنفس .
كان نفسي ادخل ابني المدرسه سامحني يا سيف يابني الصغير اول سنه السنة دي كان نفسي ادخله اول سنه  المدرسة اجيب لبس المدرسة زي  اخواته .
مش مهم لبس العيد
ما كده مش كل عيد لبس علشان الظروف يابني
لكن المدرسة معلش لو مقدرتش والموت خدني منك .
سامحني يا يوسف ابني الكبير خامسة ابتدائي لو مقدرتش المره دا كمان  مفيش كوره ولا نادي . كان نفسه يطلع دكتور .
وياسين ابني رابعة ابتدائي اكيد لو الموت سابقني
اكيد اخواتي في المعهد هيسالوا عليه في المدرسة ابن خلدون
معلش يا امي وابي انا الكبيرة بس غصب عني اكيد ربنا موجود معاكم من بعدي
.............

مازالت الكورونا تحصد المزيد من الفرق الطبية لنا الله

ابكتنا كلماتك العظيمة مس هدى

منقول  عن د محمد رضوان

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق